tirsdag 16. desember 2008

Blondiner = dum og deilig?




Altså en ting jeg lurer på, hva er det med blondiner og leke dum og deilig? Når man farger håret blondt blir man automatisk stemplet dum. Why? Jeg farget håret mitt blondt i sommer (er brunette igjen nå..) og da tok alle meg for og være dum, well jeg hadde ikke noe mot det i begynnelsen, jeg spiller alltid med så haha og leke dum og deilig = null problem. Men det ble ganske irriterendes etterhvert. Og når man faktisk er smart og kan mer enn det er forventet av deg som blondie så blir alle så sjokkert. Hallo som om det er hårfargen som bestemmer om du er dum eller ikke. Og skjer med at de fleste gutter går for blondiner? Hva er det som gjør blondiner mer spesiell enn brunetter?


18 kommentarer:

Nina sa...

SV. tusen takk for det du! :D

Det er ikke hår fargen som bestemmer IQ en!

AnjaVictoria sa...

Er kjempe koselig på Sfo ja! :D hehe, er bare vikar uheldigvis. trives veldig godt der :)¨

IQ, er vel noe de fleste utelater å tenke på når man kikker på jenter, eller mennesker generelt. Man sier vel helle nå Stygg, deilig. Dum, smart. Og blondiner har blitt Deilige og dumme. Utrolig teit. Har mange smarte blond venniner jeg. er bare guttene som ikke forstår det. Blondiner er ikke mere spesielle enn brunetter eller omvent. Det har bare blitt sånn de siste årene.

Anonym sa...

Den blonde hårfargen spiser hjerneceller! ;)

Anonym sa...

Sv: Vi skal Kenya for å jobbe med barn som har mistet foreldrene til Hiv/AIDS. Også skal vi ut i hjemme baserte tjenester og hjelpe folk som har Hiv/AIDS. Så det blir utrolig bra :) Gleder meg kjempe mye :D

Anonym sa...

synd at det skal være sån i grunn.

Anonym sa...

Det er ikke lett å si!=P Men jeg tror ikke det er sånn at gutter velger blondiner oftere, tror det var mer sånn før!=P

Malina sa...

Hmm, godt spørsmål i grunnen. Jeg har ikke peiling på hvorfor det er slik, men jeg synes ikke blondiner er mer spesielle enn brunetter..

Maria Helene Nilsen sa...

Vanskelig å si, det er bare noe som er blitt slikt med tiden. Men jeg regner vel egentlig ikke med at blondiner er dumme faktisk.

Camilla Didriksen sa...

Så søtt bilde av deg! :) Når det gjelder spørsmålet sitt, så er jeg enig med Maria Helene, vanskelig å si!

Ina Margrethe sa...

De har jeg også alltid lurt på :p

Anonym sa...

ja, det er teit. Jeg er selv blondine, og blir ofte tatt for å være dum. Men jeg er faktisk ganske smart :P

*--Christine--* sa...

Fine bilder av deg! :)
Jeg synes ikke blondiner blir oppfattet som mer spesielle enn blondiner. Men ja, det er vanskelig å si hva som gjør at folk har den oppfatningen om blondiner. En ting som er sikkert er hvertfall at det finnes endel dumme folk med alle slags hårfarger,hehe!!

Anonym sa...

jeg vet, det er jævlig irriterende. jeg som faktisk er ganske smart, har veldig gode karakterer etc, blir hele tiden kalt "dum du er, blondie" osv, fordi jeg er blond. råteit !

Anonym sa...

jeg vet, det er jævlig irriterende. jeg som faktisk er ganske smart, har veldig gode karakterer etc, blir hele tiden kalt "dum du er, blondie" osv, fordi jeg er blond. råteit !

Agnethe sa...

Fine bilder! :)

Anonym sa...

Jeg har vært blond, og jeg er verken dum eller deilig ;)

Anonym sa...

Jeg har vært blond, og jeg er verken dum eller deilig ;)

Anonym sa...

Hmm, nei, si det. Hårfargen burde strengt talt ikke ha noe å si :P