fredag 13. februar 2009

Valentines day





Hmm personlig liker jeg ikke den dagen, kjæreste eller ikke kjæreste..Greit alt dette med den såkalte historien
om St. Valentine og blablabla, men hvorfor trenger vi og herme etter amerikanerene? Kan de ikke ha denne tradisjonen for seg selv? trenger vi virkelig en dag for og vise at vi er glad i noen når vi har alle de andre 364 dagene og vise det på?

Man forventer jo og få noe på denne dagen, iallefall hvis man har kjæreste eller holder på med noen. Vedder på at hvis du er en av disse som 'feirer' denne dagen og kjæresten din er en som ikke gjør det så blir du skuffet fordi han har 'glemt deg' eller glemt og sende en melding eller sendt kort eller glemt kjøpt en lite gave.. Jeg vil mye heller ha en gave en helt annen dag, en uventet gave, en dag jeg har hatt en dårlig dag og kommer hjem fra jobb og får en liten overraskelse. Trenger ikke være mer enn en sjokolade eller noe.. eller en melding der det står noe fint skrevet.. Det er så mye kosligere og få noe på en dag man ikke forventer og få noe! Eller og ta med kjæresten eller venner ut en kveld de trenger og ha noe annet og tenke på enn en kveld omtrent alle går ut eller finner på noe hjemme.


Hva mener du om denne dagen? Oppskryt? Eller noe du feirer?

55 kommentarer:

Ingrid Marie sa...

oppskryt, men det er sikkert fordi jeg ikke har kjæreste..

Benedicte sa...

GAD, hater virkelig at BUTIKKENE skal lage så mye oppstyr på denne dagen.. det er helt teit at den ene dagen skal kjæresten få oppmerksomhet..! nei og nei for noe tull.. :P hehe

jo, du sier noe der.. digg det da:) hehe

Saha Carter sa...

Tss, det er piece of cake det jenta mi :-D Øvelse gjør mester sier jeg bare!

annikken sa...

Oppskrytt vil jeg si, feirer den ikke noe særlig:)

Victoria sa...

Enig i at det er oppskrytt!

Anonym sa...

Oppskryt.. Har ikke kjæreste selv, sikkert derfor :p

Maria Helene Nilsen sa...

Syns det er fin dag, hvor man kan vise hvor glad i de rundt oss. Noe som man selvfølgelig burde gjøre ellers, men denne dagen blir litt spes. Man skal ikke gjøre ALT for mye ut av det, ser jo bare hvordan alle kjedene prøver å tjene penger på dette.

BRUDEPARET sa...

SV: Ja, nå kan du lure - jeg ble kjempefornøyd i allefall! :) Så følg med! :)

hmmm, tricky den der.. for jeg MÅ jo nesten feire dagen uansett... siden jeg har bursdag mener jeg...!

Iselin Pettersen sa...

Dagen er kanskje litt oppskrytt ja, men er jo søtt hvis man har kjæreste :) Er egentlig likegyldig til denne dagen :)

Malin sa...

jag firar och det här jag väl gjort de senaste åren. i år är det ännu mer speciellt :D

Christine sa...

God helg til deg og!! :D

Hanne sa...

Jeg synes egentlig det er oppskrytt... Men allikevel pleier vi å kjøpe en liten ting til hverandre, og spise en ekstra god middag;)

Helene sa...

jeg mener den er oppskrytt! jeg har tilogmed kjæreste. ingen av oss har egentlig brydd oss om den..

Carina Isabell sa...

Syns -egentlig- at dagen er oppskrytt, men hadde jeg hatt kjæreste, ville jeg sikkert gjort litt ut av dagen. Ville vel gjort det de andre 364 dagene i året også i grunn.;)

SV: Rambo4 er forresten enda mer oppskrytt enn valentines. Får du muligheten en gang, styr unna;)

Stine Elisabeth sa...

Jeg syntes Valentines er litt oppskrytt! :p

Anonym sa...

Valentines day er vell akkurat det du gjør det til selv. Er vell en sånn typisk jente ting, tror ikke det er så mange gutter som bryr seg egentlig, iallfall ikke min kjæreste. Men han vet at han må si at han er glad i meg en ekstra gang:P

Anonym sa...

Jeg har aldri brukt og feire denne dagen, men fikk roser og kort i fjor av kjæresten :-) Og i år fikk jeg en stilig topp. Føler at jeg skal lage et kort for å vise at jeg setter pris på han :)

Anonym sa...

Ganske så oppskrytt :P

Kristine sa...

litt oppskryt, men er koselig om kjæresten gjør noe søtt forde da ;-)

yiqin; sa...

Happy Valentine's Day :)

Tonje Holm sa...

SV: Takk for det :D

Anonym sa...

HELT ENIG! Vi kan vise hva andre personer betyr uansett hvilken dag :)

Anonym sa...

Jeg synes egentlig at det bare er tull. Man trenger ikke en egen dag for å vise at man er glad i noen, det kan man gjøre hvilken som helst annen dag!

T sa...

Kunne ikke vært mer enig! Dagen var søt på barneskolen når man fikk kort fra hemmelige beundrere, haha, men utover det har jeg brydd meg... lite, om denne dagen. Blæh.

Anonym sa...

Butikkens dag :D

Nina sa...

Sv. Så moro at jeg minnte deg på et innkjøp! Kanskje du vil prøve den som jeg ga best karakter også! :D
Jeg har ikke noe spesielt forhold til Valentins dagen, men jeg synes at det er en dag som du kan gjør noe virkelig romantisk; mange frier jo på denne dagen! <3

Men jeg har aldri feiret den.

Line. sa...

Jeg er litt enig i deg ! Trenger ikke å ta ALT fra amerikanerne. Men greit med litt oppmerksomhet denne dagen, men syns i små mengder

Siri sa...

Dagen er oppskrytt etter min mening. Mye kosligere å få et kort, eller en annen form for oppmerksomhet hvilken som helst annen dag i året! :)

sa klart i fra til kjærst'n at jeg ikke ønsket noe gave, heller et kort. Men jeg får gave da, bursdagsgave - forsinket.. ;p

Anonym sa...

Takk for det! :) Fin blogg du har. Likte innlegget ditt om kvifor folk brukar kross og grunnane til at ein konfirmerer seg!

Eg synest Valentine's Day er ein fin anledning for dei som ikkje er så flinke til å gi merksemd til dei dei er glade i.

Personleg gir eg ingen gåver til vennene mine denne dagen, og eg har ikkje kjærast, men det er jo mest fordi eg gir dei småoverraskelsar heile tida - be it chocolate or be it a personal CD collection of our favourite music -, så eg ser ikkje noko poeng i å gjere noko større utav det, berre fordi det er 14. februar, kan du sei.

Anyway - det er jo eit positivt føremål med denne dagen; derfor synest eg at det er bra at vi prøver å bruke denne tradisjonen i Noreg også. Det er jo litt det same som mor- og farsdag; koseleg og godarta i botnen, om enn kommeriselt utnytta.

Ye, ye. Ha ein fin dag! :)

therese kristina sa...

Når eg ikkje hadde kjæreste, så synst eg det var veldig oppskrytt og unødvendig. Men i dag synst eg det berre er søtt :) Vi skal ikkje 'feire' det eller noke, berre sette av dagen til å ver ilag og kose oss :)

Jeanette sa...

Synes dagen er koselig :)

Camilla Didriksen sa...

Jeg har aldri feiret den noe særlig. Jeg og kjæresten har bare gitt hverandre noen småsaker og ikke noe mer enn det. I år skal vi gjøre litt mer ut av det da :) Lage noe godt sammen, spise god mat og kose oss! Synes dagen er veldig koselig jeg :)

Renate Iselin sa...

Tusen takk :-)

Oppskrytt! :P Iallefall nå som jeg er singel. Hehe
Ha en god helg videre!

DirtyJulie sa...

TAKK! Jeg er så enig så enig med deg!:)

Malina sa...

Både og, jeg synes det er koselig å finne på noe sammen med venner/kjæreste og bare ha det koselig, men sender ikke kort og roser til alle jeg er glad i..

Anonym sa...

Jeg liker amerikanske tradisjoner :]

og dont worry. valentinesfeberen i california atm er helt vill. vi kommer aldri til å ta igjen amerikanerne på stemning anyways!

Nadia sa...

SV: haha veet , ekkelt ;P
Har ikke noe spesielt forhold til denne dagen jeg . har også en kjæreste som ikke er romantisk at all så blir ikke noe mer ut av det heller :p hehe..

Kari sa...

SV: Ja, den er utrolig fet!

Jeg tror jenter er mye mer "knytta" til valentines day enn gutta er. Det har nok noe med at vi jenter føler at det er påbudt å finne på noe blodromantisk med kjæresten (ellers blir det nakkeskudd!), mens gutta tar det litt mer med ro!
Det viktigste er jo å ha en fin dag sammen med de man er glad i, enten det er kjæreste eller venninnegjengen :)

Marthe sa...

jeg syns det er en koselig dag:)

Vilde sa...

synes det er en korselig dag <3

Malin sa...

Enig med deg der, valentine er oppskryt.

Ellen Marie Albertsen sa...

Valentines dag eller ikke, takk for koselig kommentar:)
Og ja. jeg misliker også denne valentines dagen. Jeg slår et slag for valentines dag spredd utover hele året. :)

1 sa...

Bryr meg svært lite om den dagen her, men den er ganske oppskrytt 8)

Siren sa...

ja jeg bryr meg ikke så mye om denne dagen jeg heller.
jeg så på nyhetene og ekstremistene bruker jo flere 1000 kroner på valentinsdagsgaver .. sykt!

Karoline sa...

Syns dagen er ALT for oppskrytt!

Astrid sa...

Jeg er helt enig med deg. Jeg feirer ikke disse nye amerikanske tradisjoner som prøver åtvinge pengene ut av folket. Det har bare blitt en prinsippsak..

Frøken Funky Farm sa...

En kjærlighetsdag er jo i utg.pkt veldig fint, men det blir bare konstruert kjøpefest av hele greia desverre. Men når man blir overrasket, som jeg har blitt en gang, er det jo veldig stas!
Takk for besøket på farmen!

victoria sa...

Jeg er så enig med deg :)

Mustafa Şenalp sa...

Çok güzel site.:)

Anonym sa...

Litt oppskrytt , men er koselig å gi folk man er glad i litt ekstra oppmerksomhet :)

Anne-marte sa...

elsker alle typer feiringer! helt greit for meg at vi tar over amerikanske tradisjoner, så lenge det ikke bare handler om selve det å kjøpe noe.

Xavi sa...

jeg feiret og liker dagen kjempegodt :D
gleder meg flere uker før omtrent , hihi :p

Anne Marthe sa...

Feirer ikke valentine :)

Karoline sa...

Personlig synes jeg dagen er oppskrytt!<3

Mystic Girl sa...

Jeg synes ikke den er oppskytt etter at jeg har fått meg kjæreste :P hehe ;)
Kanskje også fordi jeg hadde en av årets beste dager da vi feiret den? :D