mandag 22. desember 2008

Bigos

Okaaaaaaaai tenkte jeg skulle skrive ned hva jeg spiser på julaften siden alle andre spiser pinnekjøtt her hjemme, alle untatt meg. Can't stand it! Så i kveld skal mamma og jeg lage....bigos!
Bigos tenker sikker du, hva faen er det? *så googler du helt sikkert for og sjekke* Tæhæ.
Men jeg skal forklare hva det er så godt jeg kan (I suck at forklare ting bare så du er advart)

Bigos:
Bigos er den polske nasjonalretten, den består av kjøtt, pølser, surkål og grønnsaker.





Ellers i dag har jeg ryddet på rommet mitt, skiftet sengetrekk (oh maan det er noe herk altså, selv om man bare vrenger det but still hahaha).



Bamsen min, han er alltid i sengen min, sitter i hjørnet og passer på meg : )
Egentlig så er han ikke min men bestefar sin haha. Tror bestefar vant den på lotteri eller noe en gang før jeg var født og siden jeg var nede hos bestefar og bestemor hver dag så og si når jeg var liten og lekte med den tok jeg den like så godt med meg hjem en dag og siden da har den vært hjemme hos meg haha ^^

14 kommentarer:

Anonym sa...

Tnåå, så koselig bamse ^^

Anonym sa...

hm, den retten tror jeg vi har lagd på skolen for noen år siden, jeg klarer ikke å huske åssen det smaker da :/
sikkert godt :)

Kristine sa...

namm surkål!
også så snusk bamse <3

Elise sa...

Hehe, fin bamse!:) Er du fra Polen? :)

Anonym sa...

Hehe :p Bamsen var koselig den da! :)

Sv: Hun skal feire hos besteforeldre sine - som liker meg kjempe godt. Så tror nok ikke hun vil ha meg med :( :p Men jeg overlever ;) Jeg vil jo ikke trenge meg på heller liksom :p

Anonym sa...

så søt bamse!:)

Anonym sa...

For en søt bamse :) hihi.

Anne Marthe sa...

Aldri hørt om bigos før :)

Anniken sa...

Har aldri hørt om bigos før du fortalte om det no :)
Har du noken kjennskap til polen, sidan du skal ete nasjonalretten deira på julaften? :)

AnjaVictoria sa...

Sv: En herlig tur det var det :) hehe.

Så søt bamse :D
den polskeretten så deilig ut :)

It's Aggy bitch! sa...

Anniken - er halv polsk så derfor : ) mamma er derfra hehe

Anonym sa...

Takk for koselig kommentar! skal prøve å blogge om noe annet som jeg kan tipse der eom og. Noen forslag? sminke? Mascara? samme hva=)

Camilla Didriksen sa...

Har aldri hørt om det før, men nå har jeg :) Haha

Boa sa...

Høres bra ut! :)
søt bamse! whii!