onsdag 19. november 2008

Sjørøverne Kommer

Hiv og hoi snart er skatten vår, 
Så kan vi ta det rolig de neste hundre år
Så kan vi ta det rolig de neste hundre år




Jeg tenkte jeg skulle skrive ned en del barnesanger som jeg liker godt. Og mangen av de har nok vært på barne tv da jeg var liten. Syns barne tv har tapt seg opp igjennom årene jeg.. Husker da Terje Formoe var Kaptein Sabeltann, syns det er synd at alle de som vokser opp nå ikke får se den virkelige og skaperen bak Kaptein Sabeltann! Terje Formoe vil alltid være Sabeltann for meg..



  • Løvenes Konge - Hakuna Matata
  • Løvenes Konge - Sirkel av liv
  • Torbjørn Egner - Amandus Dukkemann
  • Terje Formoe - Julius
  • Lillebjørn Nilsen - Barn av regnbuen
  • Kaptein Sabeltann - Sjørøverne Kommer
  • Kaptein Sabeltann - Pinkys sang
  • Kaptein Sabeltann - Gi aldri opp
  • Wenche Myhre - Gøy på landet
  • Wenche Myhre - Du og jeg og vi to
  • Lillebjørn Nilsen - Haba Haba
  • Alf Prøysen - Bolla pinnsvin
  • Alf Prøysen - Lillebrors vise
  • Buggie Buggie
  • Dyrene i Afrika
  • Kalle Klovn
  • Brannmann Sam
  • Mummitrollet
  • Rocken- roll, fiskeboll
  • Trollmors voggesang
  • Hokus og pokus
  • Andungen kvakk kvakk
  • Det satt to katter på et bord

Pinky <3

8 kommentarer:

Camilla Didriksen sa...

Hahaha, så artig. Jeg og en venninne snakket om hvor forelsket vi var i Pinky på skolen i dag, satt og nynnet på alle mulige sanger fra Kaptein Sabeltann også, hehe :D

Margrete sa...

jeg har alltid vært redd kaptein sabeltann! haha!:p

Hanne sa...

Herlige sanger, vekker gode minner:)

Anonym sa...

KAPTEIN SABELTANN!<3

K(ristine) A(malie ) sa...

Hihi, Pinky er så søt ^^

Anonym sa...

Wææ :-D Nå savner jeg barndommen min :-o Dumt alle de ikke er på tv nå .. Barnetv har blitt så teit... ÅÅ, Løvenes konge :-D

AnjaVictoria sa...

elsker barnesanger :D bringr så mange gode minner :)

Yvonne sa...

Tusen takk :D