mandag 7. juli 2008

Every rose has it's thorn

We both lie silently still
In the dead of the night
Although we both lie close together
We feel miles apart inside

Was it something I said or something I did
Did my words not come out right
Though I tried not to hurt you
Though I tried
But I guess thats why they say

Every rose has its thorn
Just like every night has its dawn
Just like every cowboy sings his sad, sad song
Every rose has its thorn



I går var jeg i Måren, Sogn, sammen med pappa, søss, tante, onkel + tante og onkel fra Østlandet. Var og så hvor bestemor kommer fra : )
Kjempe tur! Angrer ikke på at jeg ble med, selv om jeg er dårlig i dag da.. *snufs*
Vi reise hjemmefra rundt halv 11, og var i Høyanger rundt 2 tiden, skulle møte de andre ved kaien der halv 3 og ta båten over sammen til Måren. Fy søren den båten tok sånn 7 minutter over og for en fart! Wooow! Haha.

Når vi kom frem møtte fetteren til pappa oss der, og gikk sammen med oss opp til der bestemor bodde før. Huset hun bodde i var revet ned og bygt et nytt et sånn ca der det sto.. Men det bodde noen i det så vi gikk bare bort til porten og sto der og så og tok masse bilder.
Det bor nesten ingen mennesker der, forståelig siden det er ØDE der! Kjempe masse fjell.. vi gikk den veien bestemor pleide og gå når hun gikk til skolen. FY FLATE det var langt! Og litt av en vei. Over fjellet, laaangt over havet.. håper de fikk fri når det var vinter. For det var jo livsfarlig og gå dit, iallefall hvis det hadde vært snø eller is ute!




Etterpå når vi kom ned igjen på stien, gikk onkel for og hente bilen for vi skulle kjøre ca 3 km opp i fjellet for og besøke noen som kjente bestemor. De var de eneste som hadde hytte der, ingen andre mennesker og se. Tror ikke jeg hadde holdt ut og ha hytte så langt oppe nei..
Så vi hilste på de og spiste maten vår utenfor der og kjørte ned igjen etterpå.
Før vi reiste hjem gikk vi ned til fetteren til pappa igjen og gikk sammen med han ned til kaien, men på veien ned gikk vi bort dit skolen var og for og se på et flott herskapshus som var der.

Når vi skulle ta båten tilbake, gikk plutselig strømmen.. Så vi måtte låne båt fra strømme for og få ned den tingen som bilene kunne kjøre på.. ikke at det kommer så mangen folk til Måren at det gjør noe men alikevel..

Turen var helt fantastisk!

Ingen kommentarer: