torsdag 4. desember 2008

sminke, hår & klær = a girls heaven!



Noe som jeg er opptatt av er: sminke, hår og klær. Rettere sagt: mote.
Mote er noe jeg vil påstå at over halvparten av oss jenter er interessert i. Når jeg går ut så er det siste jeg sjekker er hvordan jeg ser ut, passer alltid på at sminken og håret ser perfekt ut. Og ha et speil i vesken eller lommen er et must, sånn at jeg kan ta den siste sjekken enten jeg er på bussen, t-banen eller i bilen før jeg går dit jeg skal. Men hvorfor har det seg sånn egentlig at jeg er så opptatt av at andre mennesker skal syns jeg ser bra ut, for det er vel derfor jeg sminker meg? For at andre skal syns jeg ser bra ut, og ikke minst at jeg vil ha det bra med meg selv.

Meg og en kompis har snakket flere ganger om dette, det med sminke og hvordan vi jenter ser ut. Jeg kan være enig, jeg gidder ikke stashe meg helt opp bare for og gå ned på butikken, men litt bra vil jeg da se ut, ikke som jeg skal på en fest eller noe, men se ut som en jente og ikke et troll [jeg tok kanskje litt hardt i der når jeg sa troll, men det er rett og slett sånn jeg føler meg uten sminke, som et..troll]. Går jeg på butikken tar jeg alltid på meg maskara og litt pudder og sørger for at jeg ser bra ut på håret. Bad hair day? Da er lue en genial oppfinnelse!
Men hva hvis det kommer en dag da det blir slutt på og selge sminke? Hadde jeg klart og gå ut blandt folk uten? Hvordan hadde jeg følt meg da?
Haha jeg tenker alt for mye tror jeg, iallefall rett før jeg skal legge meg.


23 kommentarer:

Anonym sa...

jeg skjønner deg veldig godt :p fine bilder forresten :)

Nina sa...

Sv. du bør virkelig kjøpe den! Mye bra produkt for pengene! :D

Mange flotte antrekk ;D

Anonym sa...

40 minutter igjen til nok en luke i kalenderen skal åpnes !!!!!!!

It's Aggy bitch! sa...

Nina - skal såklart sjekke den ut :D
Espen - omg!!!! :|

Anonym sa...

Nå satte du meg skikkelig i tenkeboksen.. Lurer på om jeg hadde gått ut blant folk om verden plutselig ble tom for sminke :p

It's Aggy bitch! sa...

Hanne - ikke sant! det er skremmende hvor stor rolle sminken skal bety for oss jenter, og ikke minst gutter og, selv om jeg mener det er feil haha. Men igjen, hadde vi brydd oss da? når alle gikk uten liksom, såklart hadde det vært uvant i begynnelsen, men hadde vi turt og være oss selv..?

Anonym sa...

SV: Når sannheten skal frem, så sminket kjæresten min seg før :D Hihi. Syns det er liiitt fint jeg da, menmen. Smak og behag! :D

I førsten hadde det nok vært et mareritt uten like, hvertfall for meg. Men etterhvert hadde jeg vel blitt vant til det, og det hender seg jo jeg går uten sminke blant folk, menja.. Nei huff, tør ikke tenke tanken!

It's Aggy bitch! sa...

Hanne: jo såklart er det smak og behag, men jeg syns personlig sminke er noe som jenter kan ha for seg selv :p men sånn som han dudn i Tokio Hotel, han er hawt med sminke da! haha :p

jeg klarer selv og gå uten, eller jeg innbiller meg vel at jeg klarer gå uten tror jeg haha, jeg må alltid ha liiiiitt maskara på når jeg skal ut, uansett :P men uff ja er en skremmende tanke igrunn ja!

Anonym sa...

SV: Haha ja :] Ja det er sant, han er fin med sminke :D

Ja jeg innbiller meg selv at jeg kan gå uten jeg også.. Men om jeg måtte gå på skolen uten sminke en dag, tror jeg faktisk jeg hadde blitt hjemme. Fælt å si! Men jeg hadde vel overlevd om alle andre også måtte gjort det!

Kristine sa...

uff nå fikk jeg mye å tenke på :o tenk en verden uten sminke da! da hadde de som ser naturlig pene ut rult verden!

Anonym sa...

Åh, en verden uten sminke. Hm, mye å tenke på! Hadde vært godt for de som bruker en halv bøtte brunkrem hver dag da ;) Og bra for de naturlig pene! Men for meg? Hadde nok tørna ^^

Ina Margrethe sa...

Sant i det du skriver. Har tenkt på det mange ganger. Håper vi aldri får oppleve det :p

Johanne sa...

Du hadde følt deg like ille som alle andre - og dermed blir det ikke så ille likevel :)

Madeleine sa...

Før var jeg veldig sånn at jeg måtte ha på meg sminke hvor enn jeg gikk! Nå er jeg ikke så ille. Men selvfølgelig, jeg føler meg bedre med sminke! Rart det der.

MagnusQtie sa...

Jeg anbefaler deg å gå på skolen min da :)

Yvonne sa...

Uff, eg grøsser av å tenke på om dei ikkje skal selge sminke en vakker dag :(
du er ikkje den eneste som føler deg som et troll, eg føler at huden min ikkje ser ut og alt augene ser trøtte ut. Men sannheten er jo det at huden min er som oftest rein, og augen er sikkert "våkne" også. Men vi er rett og slett berre for vandt med sminke.

Malina sa...

Jeg er enig, rart å tenke på!

Camilla Didriksen sa...

Det har jeg også tenkt på en del ganger, haha :P Fine antrekk :)

Maria Helene Nilsen sa...

Det er noe jeg også har tenkt på flere ganger. Jeg synes det er viktig å se bra ut, men har også ikke noe imot å gå på skolen uten sminke. Men da må jeg ha en shitty dag vel og merke.

Hippie, hippie - milkshake sa...

bra post... egentlig helt latterlig hvor mye vi jenter er oppattat av klær og hvordan vi ser ut....

BELBITA sa...

Fin blogg :)
Fine antrekk.
Og bra innlegg. Jeg tror faktisk jeg hadde klart meg greit. Jeg elsker mote og sminke, men ender oftest opp med å dra mascara osv av iløpet av skoledagen (ja, jeg KJEDER meg på skolen).
Og dessuten: Hadde verden gått tom for sminke for godt, måtte vi vel egentlig overlevd uten. Livet kan ikke stoppe av den grunn :D

Sv: Ja, ikke sant! Hva skulle vi gjort uten dem?

Anonym sa...

man har virkelig blitt avhengig av sminke ja! Føle me så ekkel om i ikke har på me sminke, sjøl om det bare e en tur på butikken det e snakk om.

Stilig t-skjorte da! :D

1 sa...

hvis jeg bare skal på skolen så er det fullt mulig jeg ikke gidder å sminke meg og stæsje meg så veldig opp, men skal jeg noe annet så er det jo klart jeg legger litt vekt på hva jeg har på meg og hvordan jeg ser ut.

søte antrekk forresten!